فربیلد ، معرفی آخرین اخبار تکنولوژی ساخت و ساز
وب سایت فربیلد
شرکت فردید بنای ماندگار
خرید اکانت میدجورنی

9 راهکار فوری برای جذب سر نخ های فروش بیشتر در کسب و کارهای ساختمانی - قسمت اول

9 strategies to attract more construction leads right now part one

مهندس مارال شایق | سه شنبه, 30 مرداد,1403

کشف رمز و رازهای یک کسب وکار ساختمانی موفق

(*ایجاد سرنخ فروش: به فرايند جذب مشتریان احتمالی و افزایش تعامل و علاقۀ آن‌ها به برند و محصولات خود، با هدف تبدیل آنها به مشتری، Lead generation یا ایجاد سرنخ فروش گفته می شود. این فرایند عموماً از بازاریابی شروع می‌شود و در ادامه به تیم فروش ختم می‌شود)

در صنعت ساخت و ساز، ایجاد جریان ثابتی از *سر نخ های فروش با کیفیت برای موفقیت بسیار مهم است. در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، که مشتریان احتمالی شما گزینه‌های بی‌پایانی برای انتخاب دارند، تسلط بر ایجاد سر نخ فروش امری حیاتی است.

(*سر نخ فروشِ با کیفیت : مشتریان واقعی کسب‌و‌کار که شانس بالایی هم برای تبدیل شدن به مشتری طولانی‌مدت دارد. )

این مقاله به شیوه های مختلفی می پردازد که شرکت های ساختمانی و پیمانکاران می توانند برای ایجاد روش های موثر فروش از آنها استفاده کنند. در ادامه هر استراتژی، از بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) گرفته تا تبلیغات پولی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی ویدیویی و برقراری تعامل با دیگران در نمایشگاه‌های تجاری را با جزئیات بررسی می‌کنیم و مفاهیم و مثال‌های ارزشمندی را ارائه خواهیم کرد.

علاوه بر این، بر اهمیت اندازه‌گیریِ کارایی این استراتژی‌ها، در تصمیم‌گیری آگاهانه و تخصیص عاقلانۀ منابع تأکید خواهیم کرد.

1- استفاده از اهرم سایت های ایجاد سر نخ فروش

یک ابزار نادیده گرفته شده اما قدرتمند در ایجاد سر نخ فروش، ساخت یک نمایه در سایت های ایجاد سرنخ فروش است. سایت‌های ایجاد سرنخ فروش، وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌هایی هستند که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند کار و خدمات خود را در آنها پست کنند و با سرنخ‌های فروش داخل بازار ارتباط برقرار کنند.

در ادامه 15 سایت برتر ایجاد سرنخ فروش برای پیمانکاران ساختمانی آورده شده است:

1-1- ایجاد نمایه کسب و کار در گوگل (Google Business Profile)

ایجاد یک نمایه کسب‌وکار در گوگل می‌تواند به مشتریان احتمالی کمک کند تا کسب و کار شما را به صورت آنلاین از طریق جستجویگوگل و گوگل مپ پیدا کنند.

گوگل بزرگترین موتور جستجوی اینترنت است که ۹۲ درصد از کل جستجوهای اینترنتی جهانی را به خود اختصاص داده است. وقتی برای ساخت و ساز یا تجارت پیمانکاری خود یک نمایه کسب‌وکار در گوگل ایجاد می کنید، کسب و کار خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد.

ایجاد یک نمایه معتبر و بهینۀ کسب‌وکاردر گوگل، برای راه اندازی و موقعیت یابی تخصصیِ کسب و کارِ ساخت و ساز یا پیمانکاری شما و جذب سرنخ های فروش از طریق جستجوهایگوگل، رایگان است.

2-1- ثبت در فهرست وب سایت *آنگی (Angie's List)

فهرست وب سایت *آنگی کسب و کار ساخت و ساز یا پیمانکاری شما را با بیش از شش میلیون خانوار مرتبط می کند. ایجاد نمایه و به دست آوردن سرنخ فروش در فهرست وب سایت آنگی رایگان است. همچنین این سایت فرصت تبلیغاتی پولی را نیز ارائه می دهد.

(* انگی : یک وب سایت خدمات خانگی آمریکایی که این امکان را به کاربران می دهد تا به دنبال پیمانکارانی بگردند که کار بهسازی خانه را با پرداخت پول انجام می دهند.)

3-1- عضویت در Yelp

وب سایت Yelp در سال 2022، هر ماه بیش از 60 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد را روی سایت خود داشته است. شما با راه اندازی کسب و کار ساخت و ساز خود در سایت Yelp ، کار خود را در معرض مخاطبان بسیار مشتاق و گسترده قرار می دهد.

(*Yelp  : یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که خدمات آن بر پایه وب سایت و اپلیکیشن است و دیدگاه‌های دیگران در مورد کسب و کارهای محلی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و… را پردازش و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد.)

پیوستن به Yelp رایگان است و کسب و کار شما می‌تواند فوراً شروع به ایجاد سرنخ فروش کند. همچنین می‌توانید کسب‌وکار ساخت‌وساز خود را درسایت Yelp  تبلیغ کنید تا با دیده شدن شرکت خود، سرنخ‌های فروش بالقوه را افزایش دهید.

4-1- عضویت در Houzz

*Houzz  یک سایت ایجاد سرنخ فروش برای مشاغل ساختمانی و پیمانکارانی است که در بخش مسکونی کار می کنند. شما می توانید به صورت رایگان یک نمایه در سایتHouzz  بسازید یا برای پروفایل Houzz Pro+ به صورت ماهیانه هزینه اشتراک بپردازید.

(*Houzz : یک وب سایت آمریکایی، یک انجمن آنلاین معماری و یک نرم افزار برای معماری ، طراحی و دکوراسیون داخلی؛ طراحی  محوطه و بازسازی خانه است. )

داشتن اشتراک Houzz Pro+ رتبه بندی نمایه شما را در جستجوها و فهرست های مرتبط بهبود می بخشد.وب سایتHouzz  همچنین فرصت هایی را برای تبلیغاتی پولی ارائه می دهد.

5-1- عضویت در نسخه Places for Business سایت Bing

Places for Business نسخه ای از سایت *Bing برای ایجادنمایه کسب‌وکار است. Bing Places مانند نمایه کسب‌وکاردر گوگل،  برای راه اندازی و ایجاد سرنخ فروش رایگان است.

(*Bing : سایت Bing دومین موتور جستجوی بزرگ است )

اگر کسب و کار شما از قبل یکنمایه کسب‌وکار در گوگل دارد، می توانید به راحتی جزئیات نمایه کسب‌وکار خوددر گوگل را در Bing Places وارد کنید. وقتی کاربران خدمات و محصولاتی را که کسب و کار ساختمانی شما ارائه می دهد در سایت Bing  جستجو می کنند، می توانند شرکت شما را پیدا کنند و در نمایه Bing Placeشما با آن تعامل داشته باشند و جدیدترین مشتریان شما شوند.

6-1- عضویت در HomeAdvisor

*HomeAdvisor  یک وب سایت ایجاد سرنخ فروش پولی است. برای ایجاد نمایه در HomeAdvisor، باید هزینه اشتراک سالانه بپردازید و به ازای هر سرنخ فروش تولید شده، هزینه پرداخت کنید.

(*HomeAdvisor  : یک بازار دیجیتال است که مالکان خانه را با متخصصان خدمات محلی برای انجام پروژه های بهسازی، تعمیر و نگهداری و بازسازی خانه مرتبط می کند)

هر چند که HomeAdvisor یک سرویس پولی است، ولی امکان دسترسی به بیش از پنج میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد در ماه را ارائه می‌دهد و یک نام تجاری تثبیت شده در فضای وب‌سایت برای ایجاد سرنخ فروش است.

7-1- از Meta Business Suite استفاده کنید

*Meta Business Suite ابزاری است که دسترسی رایگان کسب و کار ساختمانی یا پیمانکاری شما را به بزرگترین شبکه رسانه اجتماعی جهان فراهم می کند. با استفاده از  Meta Business Suite، می‌توانید یک نمایه تجاری ایجاد کنید، محتوای ارزشمند پست کنید و تبلیغات کنید، و همه ایت کارها را در یک مکان انجام دهید.

(*Meta Business Suite: که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، یک ابزار کامل مدیریت رسانه های اجتماعی برای فیس بوک و اینستاگرام است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید هر کاری را از انتشار و زمان‌بندی محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها انجام دهید.)

Meta Business Suite برخی از پیشرفته‌ترین گزینه‌های هدف‌یابی تبلیغات در سایت‌های ایجاد سرنخ فروش را ارائه می‌دهد که آن را به یک بستر قدرتمند برای پیمانکاران ساختمانی از هر نوع تبدیل کرده است.

8-1- عضویت در سایت Porch

مشابه سایت Houzz، سایت Porch هم یک پلت فرم ایجاد سرنخ فروش برای پیمانکاران متخصص در ارائه خدمات خانگی است. با این حال، Porch  تعدادی ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد. برای مثال، کسب و کار ساخت و ساز یا پیمانکاری شما می تواند انتخاب کند که شما چه سرنخ فروشی را دنبال کنید و برای هر مشتری که با کسب وکار شما ارتباط برقرار می کند، هزینه پرداخت کنید.

9-1-عضویت در سایت BuildZoom

BuildZoom  یک پلت فرم برتر ایجاد سرنخ فروش برای پیمانکاران ساخت و ساز است. با  BuildZoom، تنها زمانی برای یک سرنخ فروش هزینه می کنید که کسب و کار شما توسط آن مشتری به کار گرفته شود.

همچنین سایتBuildZoom  به عنوان یک واسطه بین شما و مشتریان عمل می کند تا بتوانید قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کرده و فاکتورها را پیگیری کنید.

10-1- عضویت در Bark

سایت Bark در سال 2023، بیش از چهار میلیون بازدید از سایت داشت. این سایت بر اساس یک مدل کسب و کار پولی عمل می کند. هرچند که می توانید برای ایجاد نمایه در سایت Bark به صورت رایگان ثبت نام کنید، ولی برای تماس با مشتریان باید با پرداخت هزینه سیستم اعتباری این سایت را شارژ کنید.

(*Bark  : یک بازار خدمات مبتنی بر وب است که دفتر مرکزی آن در لندن است.)

سایت Bark  نسبت به سایر سایت‌های ایجاد سرنخ فروش، فرآیند کاربردی تری برای یافتن مشتری برای شما دارد.  به این ترتیب که سایت Bark جزئیات پروژه مشتری ها را جمع‌آوری کرده و آنها را برای شما ارسال می‌کند و سپس به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرید پیشنهاد ارسال کنید یا نه.

اگرچه Bark یک پلتفرم پولی است، اما شما هرگز برای مشتریانی که فکر می‌کنید برای کسب‌وکارتان با آنها به نتیجه نمی رسید، هزینه ای پرداخت نمی‌کنید.

11-1- عضویت در Thumbtack

وقتی از سایت *Thumbtack  استفاده می‌کنید، شرکت ساخت‌وساز شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کند که مشتری با کسب‌وکار شما تماس بگیرد. گزینه های استرداد وجه هم برای شرایط خاص در دسترس هستند.

(*Thumbtack: یک وب سایت آمریکایی خدمات خانه است و به کاربران امکان می دهد ارائه دهندگان خدمات محلی را جستجو، رتبه بندی و استخدام کنند تا روی انواع پروژه های شخصی ، از جمله بهبود خانه، خدمات مالی و حقوقی، تعمیر کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی رویداد کار کنند.)

کسب‌وکار شما همچنین می‌تواند درسایت Thumbtack  تبلیغات کند تا بازدید از نمایه شما و تعداد مشتریان ورودی را بهبود بخشد.

12-1- عضویت در Task Rabbit

سایت *Task Rabbit متخصص ارتباط دادن سرنخ های فروش با کسب و کارها به صورت همزمان است. اگر کسب‌وکار ساخت‌وساز یا پیمانکاری شما دارای یک متخصص یا یک بخش تعمیرات کوچک است، سایتTask Rabbit  بستر مناسبی برای یافتن مشتریان است.

به دلیل اینکه چرخه فروش موجود در Task Rabbit کوتاه است، مطمئن شوید که کارکنان شما قادر به پاسخگویی فوری به درخواست‌های ارائه شده در این سایت هستند.

(*TaskRabbit: یک سایت آمریکایی است که برای انجام وظایف خرده پا، سفارش گرفته و آن را به افراد مختلف در آمریکا می‌سپارد. بسیاری از وظایف به صورت عملی و حضوری است و البته برخی وظایف به صورت آنلاین قابل اجرا هستند .)

13-1- عضویت در Nextdoor

Nextdoor نسبت به سایر پلتفرم ها و وب سایت های تولید سرنخ فروش، محلی تر و جامعه محورتر است. این پلتفرم مشاغل و مشتریان محلی را با هدف ایجاد ارتباطات پایدار و تکرار ارتباط کاری به هم متصل می کند.

14-1- عضویت در  ProReferral

ProReferral نامبرنامه ای است که توسط شرکت*Home Depot ارائه شده است. این برنامه سرویس رایگانی است که مشتریانفروشگاه های هوم دیپو را با شرکای ارجاعی مورد نظر این شرکت (یعنی کسب و کار شما) مرتبط می کند.

(*Home Depot : هوم دیپو یک شرکت بزرگ فروشگاه های لوازم خانگی در آمریکاست.)

با فهرست کردن شرکت ساختمانی یا پیمانکاری خود در برنامه پرورفرالِ شرکت هوم دیپو، به کسب و کار شما امکان دسترسی به محدوده وسیعی از پایگاه مشتریانِ برند تثبیت شدۀ هوم دیپو داده می شود.

مشتریان حاصل از این سرویس ممکن است واجد شرایط و دانش بیشتری نسبت به مشتریان سایر وب‌سایت‌های تولید سرنخ فروش باشند، زیرا آنها از قبل با یک تجارت بزرگتر در این صنعت در ارتباط هستند.

15-1- عضویت در Handy

سایت Handy یکی از بهترین پلتفرم‌های تولید سرنخ فروش برای افرادی است که به دنبال خدمات خانگی هستند. Handy مشابه  سایت Task Rabbit، در ایجاد ارتباط افراد با پیمانکارانی که می توانند کارهای خانگی کوچکتر و ناهمگون را انجام دهند، تخصص دارد.

همچنین سایتHandy دارای بخشی است که کاملاً به پروژه های بازسازی خانه اختصاص یافته است و این بخش برای پیمانکاران ساختمانی که به دنبال سرنخ های فروش بیشتر هستند، مناسب است.

اگر به تازگی امور مربوط به تولید سرنخ فروش را برای شرکت خود را آغاز کرده اید، از لیست شرکت های ایجاد سرنخ فروش که ارائه شد، برای جذب مشتری استفاده کنید.

با این حال، هیچ چیز نمی تواند جایگزین روش های دیجیتال مارکتینگ شود. کسب و کار ساختمانی یا پیمانکاری شما در کنار استفاده از وب سایت های تولید سرنخ فروش، با استفاده از روش های زیر می تواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

1- بهبود بازاریابیِ سئو

بهبود بازاریابیِ سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)،هنر و علمِ بهبود دیده شدن وب سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل است. با بهینه سازی حضور آنلاین خود، می توانید *ترافیک ارگانیک و سرنخ های فروش بالقوۀ بیشتری را جذب کنید.

(*ترافیک ارگانیک : اصطلاحی برای توصیف بازدید از یک سایت است . بازدیدی که به وسیله نتایج طبیعی و بدون دستکاری یا بدون استفاده از تبلیغات پولی در موتور جستجوی گوگل به دست آمده است.)

چگونه با بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، سرنخ فروش هایی با کیفیت ایجاد کنیم :

  • - برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و با نرخ تبدیل بالا که مخصوص صنعت ساخت و ساز و پیمانکاری هستند، تحقیقات کنید و این کلمات کلیدی را به نسخه سایت خود اضافه کنید.
  • - محتوای ارزشمند، آموزنده و جذابی تولید کنید که پاسخگوی نیازها و سوالات مخاطبان هدف شما باشد.
  • - جنبه های فنی وب سایت خود از جمله سرعت سایت، سازگاری سایت با موبایل و تجربه کاربری آن را بهینه سازی کنید.
  • - ایجاد *بک لینک های با کیفیت از وب سایت های ساخت و ساز معتبر.

(*بک لینک :  ارتباطی است که یک وبسایت را به وبسایت دیگر ارجاع می‌دهد. این لینک‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود سئو و رتبه‌بندی وبسایت در موتورهای جستجو دارند. هر بک لینک می‌تواند به عنوان یک رای اعتباری برای محتوای مقصد خدمت کند و باعث افزایش اعتبار و قدرت جستجوی وبسایت مرتبط می‌شود.)

  • - با استفاده از ابزارهایی مانند *Google Analytics و *Google Search Console، عملکرد وب سایت خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید.

(*google analytics : یکی از قدرتمندترین و محبوبترین ابزارهای تحلیل وب سایت در دنیا می باشد که با تحلیل و بررسی رفتار کاربران در زمان مشاهده یک وب سایت و ارائه گزارش‌های متفاوت در این راستا، می‌تواند در بهبود سئوی سایت، افزایش فروش محصولات و خدمات و در نتیجه رونق هر تجارت آنلاینی در دنیای دیجیتیال بسیار مفید باشد.)

(*Google Search Console: یک ابزار رایگان است که به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجو گوگل ردیابی کرده و برای بهتر شدنشان برنامه‌ریزی کنید. سرچ کنسول گوگل اطلاعات ارزشمندی در مورد ترافیک وب‌سایت، عملکرد صفحه، رتبه‌بندی‌ها و موارد دیگر به شما ارائه می‌دهد.)

اشتباهات رایج شرکت های ساختمانی دربارۀ بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)

  • - انتخاب کلمات کلیدی با نرخ تبدیل کم، که به مشتریان بالقوه منجر نمی شوند.
  • - هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه، مثلاً زمانی که تخصص شما ساختمان های تجاری است، روی مشتریان ساختمان های مسکونی، تمرکز کنید.
  • - عدم تمرکز به دلیل بهینه سازی نکردن *صفحات فرود خاص برای خدمات مختلف ارائه شده.

(*صفحه فرود : در بازاریابی اینترنتی یک صفحه وب است که در پاسخ به‌کلیک بر روی یک نتیجهٔ حاصل از بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی ترویجی، بازاریابی رایانامه‌ای، یا تبلیغات برخط به‌نمایش درمی‌آید. )

* سئوی محلی و *سئوی ارگانیک ابزارهای قدرتمند و مقرون به صرفه ای هستند که مشتریان به واسطه آنها می توانند کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا و انتخاب کنند.

(*سئو محلی : این فرآیند شامل استراتژی‌هایی برای افزایش حضور آنلاین یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی است که یافتن محصولات و خدمات را برای مشتریان محلی آسان تر می‌کند. با هدف قرار دادن مکان‌های جغرافیایی خاص، کسب‌ و کارها می‌توانند مشتریان اطراف را که به دنبال محصول یا خدمات آنها هستند، جذب کنند. )

(*سئوی ارگانیک : به مجموعه روش‌هاییمثل تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، تبادل لینک و... گفته می‌شود که برای نمایش لینک‌های سایت، در رده‌های بالای لیست نتایج موتورهای جستجو به کار می‌بریم. در سئو ارگانیک هزینه‌ای برای نمایش لینک صفحات سایت به موتور جستجو یا سایت‌های دیگر پرداخت نمی‌کنید بلکه با کمک سرچ طبیعی رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می برید.)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده ازبهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)  برای ایجاد *سرنخ های فروش با کیفیت برای کسب و کار ساختمانی خود، از لینک زیر مطلب راهنمای بهینه سازی موتورهای جستجوبرای شرکت های ساختمانی را بخوانید: چگونه ترافیک با کیفیت از گوگل دریافت کنید.

(*سر نخ فروشِ با کیفیت : مشتریان واقعی کسب‌و‌کار که شانس بالایی هم برای تبدیل شدن به مشتری طولانی‌مدت دارد. )

  1. از موثرترین پلتفرم های تبلیغاتیِ پولی در حوزۀ ساخت و ساز استفاده کنید

تبلیغات پولی یک روش آزمایش شده و واقعی برای ایجاد سرنخ فروش است که تقریباً برای هر کسب و کاری جواب می دهد. برای اجرای کمپین های تبلیغاتی، چندین پلتفرم مختلف وجود دارد.

  • تبلیغات در گوگل: مشتریان بالقوۀ خود را که به طور فعال برای خدمات ساخت و ساز در گوگل جستجو می کنند، هدف قرار دهید.
  • تبلیغات در یوتیوب:  محتوای ویدیویی جذاب بسازید تا تخصص خود را به نمایش بگذارید.
  • تبلیغات در رسانه های اجتماعی: از پلتفرم هایی مانند فیس بوک و لینکدین برای تبلیغات بسیار هدفمند استفاده کنید.

انجام تحقیقات در بازار و ساخت شخصیتی ایده‌آل از مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام پلتفرم به شرکت ساخت و ساز یا پیمانکاری شما، بیشترین بازده بازگشت سرمایه را ارائه می‌دهد.

نحوه اندازه گیری بازگشت سرمایه در تبلیغات پولی

برای به حداکثر رساندن بودجۀ ایجاد سرنخ فروش و پیدا کردن سرنخ های فروش با کیفیت، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مستمر کمپین های تبلیغاتی پولی انجام شده توسط شرکت ساختمانی شما بسیار مهم است.

  • پیگیری بازگشت سرمایه: پیگیری مستمر بازگشت سرمایه را برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات خود انجام دهید.
  • *نرخ کلیک (CTR) و هزینه هر کلیک (CPC) را تجزیه و تحلیل کنید.

(*نرخ کلیک : به شما می‌گوید که چه درصدی از کاربران در نتایج جستجوی خود بر روی لینک شما کلیک کرده‌اند. نحوه محاسبه نرخ کلیک نیز بسیار ساده است. اگر تعداد دفعاتی که کاربر در میان نتایج بر روی سایت ما کلیک کرده را بر تعداد دفعات نمایش داده‌ شده به کاربران تقسیم کنیم، نرخ کلیک به‌دست می‌آید.)

  • از طریق مقایسۀ هزینه تبلیغات با درآمد حاصل از آن، میزان بازگشت سرمایه را محاسبه کنید.

 

لینک منبع اصلی

بازگشت به صفحه اصلی
گالری تصاویر

مطالب مرتبط

پارس هاست

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

ابتدا وارد شوید

ابتدا وارد شوید

و یا ثبت نام نمایید.

وارد شوید

نظر دهيد