معماری هتل کارمل تایبا - طراحی هانازاکی پایساگیسمو
واقع در شهر ساحلی پرایا دا تایبا ، در کشور برزیل
توضیحات این متن توسط معماران این پروژه ارائه شده است . هتل کارمل که در ساحل تایبا، در شمال ایالت سئاراواقع شده است، حدود 12 هزار متر مربع محوطۀ بیرونی دارد. این مقیاس وسیع به معماری این اجازه را می دهد تا چشم انداز محوطه ، متشکل از فضاهای متنوعی برای اوقات فراغت، قدم زدن و تفکر باشد. فضاهایی مانند: استخر، عمارت تابستانی، *استخر بازتاب، سکو، آتش دان ، آلاچیق، مسیرها و مناطق باغی .
(*استخر بازتاب: استخری ست که در سازههای بزرگ چون عمارتهای باغی، بوستانها، کاخها، یا هر جای دیگر برای بازتاب تصویر سازه و به هدف افزایش جلوه شکوه و زیبایی سازه ساخته میشود.)
برای استفاده بهینه بصری از منابع طبیعی از پیش موجود در این مکان ،یک استخر عمومی بزرگ با اشکال ارگانیک رو به منظره دریا قراردارد که افق آن با خط مرز بی نهایت دریا متحد می شود و آب از همانجا سرریز می شود. همچنین از همین چشم انداز می توان به طلوع و غروب خورشید نگاه کرد. قسمت های آبی بزرگ دیگری نیز در این باغ تعبیه شده است ، مانند حوضچه بازتاب قسمت پذیرش ، که اشکال منحنی آبشار را به هندسه منظم تری تبدیل می کند، چراکه ستون های بازتاب شده در آب هم راستا با ستون های ساختمان هستند و آب در ساختمان ادغام شده است. حوض بازتابِ اطراف چشمه ها، شکلی متعامد دارد و در عین حال پله ها و کشتزارهای شناور این امکان را فراهم می کنند تا جریان آب در سطح آن آزاد باشد. حتی زمانی که از آتش به عنوان یک عنصر مرکزی صحبت می شود ، یعنی در سالن پذیرایی که به شومینه فضای باز اختصاص دارد ، باز هم تجربه ای همه جانبه از احاطه شدن توسط آب وجود دارد.
عبور از یک محیط به محیط دیگر با قدم برداشتن در مسیری بین چمنزارها و سواحل شنی انجام میشود . مسیری که با تعامل بین صفحات عمودی دیوارها مشخص میشود و فوارههای آب به این دیوارها متصل میشوند. این عناصر مجسمه سازی که گاه پنهان میشوند، گاه آشکار هستند، گشت و گذار در این هتل را به تجربهای از کشف تدریجی در فضاهای جدید تبدیل میکنند. این مسیرها همچنین با تضاد مصالح به کار رفته در آنها، در کنار هم توصیف می شوند: ترکیبی از پوشش های سنگی آتشفشانی و سنگ های منطقه ، که هم در بافت های صیقلی و هم در بافت های زبر، با نقش و نگارهای هندسی یا نقوش طبیعی تر و رنگ های متنوع، از گرم ترین تا تیره ترین رنگ های معدنی وجود دارند.
کار با سایه روشن ها نیز این ترکیب زیباییشناختی را غنی تر میکند: طرح محوطه سازی، استفاده از تعداد زیاد درختان نخل ، درختان نارگیل و *کارنوبا است و درختان نخل الگانت، نخل رافیا ، درختان پنانگو درخت نخل خرما به عنوان نخل های منفرد در محوطهسازی پیشنهاد شدهاند . تکه های باریک و موازیِ چوب پرگولا، مجموعه ای از طرح ها، بازتاب ها و تلالو ها را روی آب تشکیل می دهند. در برخی مناطق از آینه های آبی، گیاهان آبزی شناور وجود دارند. انتخابگیاهان در این مکان به طور کامل گرمسیری هستند و با گروهی متشکل از بیش از هفتاد گونه گیاهی ، تجربهای از غنای گیاهشناسی را به ارمغان میآورند که در شکوفایی شاخ و برگهای * فیلودندرونو گیاه برگ انجیری یا در رنگ گلِ گونههای مختلف زنبق، گل های خرزهره طلایی و گل های *هلیکونیا قابل مشاهده است .
(*کارنوبا : نخل برزیلی)
(*فیلودندرون : نام گونه ای وسیع از گیاهان گلدار در خانواده گل شیپوریان است)
(*هلیکونیا: گل طوطی و یا گل خرچنگی آویزان نام گیاهی است که به خاطر گل های زیبا و عجیبش شهرت یافته است و بومی جنگل های استوایی در برزیل شرقی است)
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .