وب سایت فربیلد

بزرگترین ماشین حفاری تونل (TBM) در ایتالیا، برای حفر تونل 2 کیلومتری در مسیر جدید شهر باری به شهر ناپل راه اندازی شد.

Largest TBM in Italy launched to bore 2km tunnel on new Bari to Naples line

مهندس مارال شایق | سه شنبه, 24 مرداد,1402

بزرگترین ماشین حفاری تونل (TBM) در ایتالیا

شرکت ساخت‌وساز ایتالیایی ویبیلد(WeBuild) ماشینِ حفاریِ تونلِ آرورا  (Aurora)را، برای حفر یک تونل 2 کیلومتری به عنوان بخشی از مسیر راه آهن جدیدِ شهر ناپل(Naples) به شهر باری (Bari) در ایتالیا راه اندازی کرده است. 

ماشین حفاری که تونل گروتامیناردا (Grottaminarda) را حفر می کند،  دارای سر برش 12 متری و 100 متر طول است که آن را به بزرگترین ماشینِ حفاریِ در حال بهره برداری در ایتالیا تبدیل می کند. این ماشین دارای 18 موتور با قدرت 6.3 مگاوات است و به طور متوسط روزانه 15 متر در جهت شهر آپیچه (Apice) حفاری خواهد کرد، و انتظار می رود در اوایل سال 2024 به آنجا برسد. 

در نهایت این پروژه با استفاده از ترکیب زیرساخت‌های جدید و ارتقا یافته، از جمله بخش‌های ریلی دوگانه در یک مسیر، سفر ریلی به طول 260 کیلومتر را بین شهر ناپل در ساحل غربی و شهر باری در ساحل شرقی در مدت زمان دو ساعت امکان‌پذیر می‌سازد. به گفته *شرکت ایتالفر(Italferr) به عنوان بازاریاب پروژه، این پروژه ارتباط قطارهای موجود بین خطوط اصلی تیرنی و آدریاتیک را که یک مسیر بسیار پر پیچ وخم که فاقد زیرساخت مناسب است است ، مدرن و بهینه می‌کند.

(*ایتافر : یک شرکت مشاوره و اجرای پروژه متعلق به شرکت دولتی راه آهن ایتالیا است . شرکت مهندسی گروه راه آهن دولتی ایتالیا، در بازارهای ایتالیا و بین المللی در زمینه مهندسی حمل و نقل ریلی فعالیت می کند.) 

کارهای جدید به سه بخش تقسیم می شود:

  • تونل 2 کیلومتری گروتامیناردا بخشی از مسیر 18.7 کیلومتری آپیچه - هیرپینیا (Apice-Hirpinia) است که از کوهستان آپنینی(Apennine) بین شهرهای آولینو (Avellino) و بنونتو(Benevento) عبور می کند. مجموعه ای از شرکت ها به رهبری شرکت ویبیلد برای این بخش از پروژه قراردادی 608.1 میلیون یورویی (525 میلیون پوند) را در سال 2019 منعقد کرده اند.
  • تونل گروتامیناردا اولین تونل از سه تونل این بخش خواهد بود که پس از تکمیل، 12 کیلومتر از مسیر را به خود اختصاص خواهد داد. تونل‌های دیگری که نباید از آنها غافل شد، تونل 4.4 کیلومتری مِلتو(Melto) و تونل روچِتا (Rocchetta) به طول 6.4 کیلومتر است.
  • علاوه بر این سه تونل، بخش آپیچه - هیرپینیا در این پروژه، همچنین شامل ساخت یک ایستگاه در هیرپینیا، یک ایستگاه در آپیچه و چهار پل راه آهن خواهد بود.

انتظار می رود پروژه راه آهن باری به ناپل در سال 2027 تکمیل شود. این پروژه تحت برنامه بازیابی و بازسازی ملی ۱۹۱.۵ میلیارد یورویی (۱۶۵.۳ میلیارد دلار)دولت ایتالیا تامین مالی می شود . 

پیش بینی می شود که این مسیر جدید سالانه 2.3 میلیون مسافر را جابجا کند و مزایای مورد انتظار قابل توجهی برای مناطقی که پروژه از آنها عبور می کند داشته باشد. این مزایا شامل رشد حدود 90 هزار نفری جمعیت، رشد 1.6 درصدی تولید ناخالص داخلی و افزایش 3.6 درصدی درآمد ساکنان است. 

این خط آهن همچنین یک مسیر مهم حمل و نقل خواهد بود و بخشی از برنامه شبکه حمل و نقل ترانس اروپایی اتحادیه اروپا موسوم به (TEN-T)  را تشکیل می دهد که هدف آن انتقال 50 درصد از حمل و نقل جاده ای به مسیر ریلی تا سال 2050 است. 

در ادامه یک ویدیوی تایم لپس از جابجایی ماشینِ حفاریِ تونلِ آرورا را مشاهده می کنید. 

لینک منبع اصلی

بازگشت به صفحه اصلی
گالری تصاویر

مطالب مرتبط

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

ابتدا وارد شوید

ابتدا وارد شوید

و یا ثبت نام نمایید.

وارد شوید

نظر دهيد