نویسنده: آنجلا سایمونز
تونل فمرن بلتِ دانمارک زمان سفر بین اسکاندیناوی و اروپای مرکزی را کاهش می دهد.
دانمارک و آلمان یک قدم به اتصال طولانی ترین تونل ریلی و جاده ای زیر آبی جهان نزدیک تر شده اند.
فردریک ایکس پادشاه دانمارک، روز دوشنبه اولین المان از تونل 18 کیلومتری که در آینده در زیر دریای بالتیک ساخته خواهد شد را افتتاح کرد. این تونل جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل خواهدد کرد و به انتقال سبز و دوستدار محیط زیست در بخش حمل و نقل کمک می کند.
تونل فمرن بلت که انتظار میرود در سال 2029 افتتاح شود، همچنین زمان سفر بین دانمارک و آلمان را از گذرگاه کشتی 45 دقیقهای فعلی به 7 دقیقه با قطار کاهش میدهد.
این تونل شهر رودبی در سمت دانمارک را به پوت گارتن در آلمان وصل می کند و از طریق جاده و راه آهن به اروپای مرکزی و کشورهای شمال اروپا متصل می شود.
بخش اول تونل فمرن بلت آماده غوطه ور شدن زیر آب است.
پادشاه فردریک در ورودی اولین بخش 217 متری تونل، از پلاکی پرده برداری کرد که در اواخر سال جاری از سمت دانمارک تونل، در گودالی در بستر دریا فرو خواهد رفت. او یک سکه را که شکل خودش روی آن ضرب شده بود در *کپسول زمانی انداخت که حاوی اشیایی بود که توسط کسانی که بخش های بتنی این پل را ساخته بودند، در آن انداخته شده بود.
(*کپسول زمان: نهانگاه یا مخزنی است که در آن چیزهایی قرار داده میشود تا بعد از زمانی معین آنها را باز کنند و بیرون آورند. هدف از این کار معمولاً ارتباط با آیندگان است.)
شرکتSund & Baelt، که شرکت سازنده تونل فمرن بلت است ، ادعا می کند که این طولانی ترین تونل زیردریایی جهان خواهد بود که شامل یک مسیر ریلی برای قطار برقی می شود. انتظار میرود اتومبیلها بتوانند در چهار لاین و ظرف 10 دقیقه از دریای بالتیک عبور کنند و قطارها این کار را در هفت دقیقه انجام دهند.
در سال 2011، تصمیم گرفته شد که پیوندی میان جزیره لولند در دانمارک جنوبی و جزیره فهمارن در شمال آلمان به عنوان یک تونل زیرآبی ساخته شود. این پروژه در طرف دانمارکی در جولای 2022 و در سمت آلمانی دقیقا یک سال بعد راه اندازی شد.
هزینه پروژه تونل فمرن بلت چقدر خواهد بود؟
این تونل از 89 بخش بتنی تشکیل شده است که در تاسیسات ویژه ای در رودبیهاون در جزیره لولند، که بزرگترین سایت ساخت و ساز اروپای شمالی نامیده می شود، ساخته می شود. در ماه مه، اولین بخش این تونل اجرایی شد.
تونل فمرن بلت 55.1 میلیارد کرون (4.8 میلیارد یورو) هزینه خواهد داشت که این هزینه توسط دانمارک پرداخت خواهد شد. در مرحله بعدی دولت دانمارک در مورد عوارض تونل تصمیم خواهد گرفت.
در سالهای اخیر، دانمارک با کشور همسایه سوئد و بین دو جزیره اصلی دانمارک، جاده و ریل راه آهن ایجاد کرده است.
در سال 2000، یک پل و تونل در سراسر تنگه اورسوند، کپنهاگ را به سومین شهر بزرگ سوئد، یعنی مالمو متصل کرد و در سال 1998، ترافیک جادهای بین جزیرۀ فونن، جایی که شهر اودنسه به عنوان سومین شهر بزرگ دانمارک قرار دارد، و جزیرۀ نیوزیلند، جایی که شهر کپنهاگ در آن قرار دارد، باز شد. تردد قطار در آنجا یک سال زودتر شروع شده بود.
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .