شرکت مهندسی فردید بنای ماندگار

معماری باهاوس چیست؟ تاریخچه و میراث سبک مدرن

what is bauhaus architecture history and legacy of the modern style

25 فروردین 1403 | مهندس مارال شایق


کاربردی و مینیمالیستی بودن ، به عنوان تأثیر سبک باهاوس، امروزه هنوز هم دیده می شود.

معماری باهاوس
عکس: هیروشی هیگوچی از سایت GETTY IMAGES

اگر جذب رنگ‌های اصلی شده‌اید، مجذوب ایده‌ی پنجره‌ها به‌عنوان دیوار هستید، مجذوب خطوط مستقیم معماری مدرن می‌شوید، یا از ایده‌ی یک آشپزخانه کاملاً مرتب گیج شده‌اید، باید قدردان *سبک باهاوس باشید.

(*سبک باهاوس : در ساختمان های سبک معماری باهاوس خبری از کنده کاری ها، قوس ها و پنجره های آرک دار نیست. این ساختمان ها ترکیب اشکال متقارن و انتزاعی هستند که عملا می توان گفت هیچ تزئیناتی در آن ها به کار نرفته است. به همین دلیل در توصیف فلسفه این سبک می توان گفت که سبکی بی آلایش، ساده و عملکردی است.)

باهاوس(Bauhaus) که به صورت "  bow : تعظیم کردن" و " house : خانه" تلفظ می شود، یک مدرسه واقعی بود که در آلمان توسط معمار والتر گروپیوس در سال 1919 تأسیس شد. مدرسه باهاوس اگرچه برای کمتر از 15 سال وجود داشت، ولی طرز تفکر ما را در مورد طراحی متحول کرد. باهاوس با ترکیب تأثیرات هنر، فناوری و علم، در نهایت روش جدیدی برای طراحی ایجاد کرد که عقلانیت را پذیرفت و عملاً مدرنیسم را آغاز کرد و امروزه در بسیاری از جنبه‌های طراحی رایج شده است.

برای آشنایی با سبک باهاوس، ما در سایت Better Homes & Gardens با سامر جنسن از شرکت معماری و طراحی داخلی Hawk & Co، کیمبرلی کرل ازشرکت معماری Kustom Home Design، و جنیفر هیمن از شرکت معماری و طراحی داخلی Hyman Home & Interiors  ارتباط برقرار کردیم. این متخصصان طراحی، به تازگی خانه سبک باهاوس را مورد بررسی قرار داده اند تا توسعه و تاثیر ماندگار آن را بهتر درک کنند. 

خانه رز سیدلر در استرالیا.
خانه رز سیدلر در استرالیا. عکس از الیور استرو سایت GETTY IMAGES

تاریخچه سبک باهاوس

کیمبرلی کرل می‌گوید: « مدرسه باوهاوس از تمایل به متحد کردن هزاران رشته هنری نه تنها زیر یک سقف بلکه تحت یک هدف به وجود آمد: ایجاد ساختمانی از آینده."». سبک باهاوس اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول ظهور کرد، زیرا اروپا به دنبال بازسازی سیاسی، اجتماعی و همچنین فیزیکی بود.

کرل می‌گوید: «بنیان‌گذاران سبک باهاوس می‌خواستند ساختمان‌های بهتری ایجاد کنند که از جدیدترین روش‌ها و فناوری‌های ساختمانی بهره می‌برد. به گفته جنسن، مربیان و دانشجویان باوهاوس به جای بازسازی سریع، "وظیفه ایجاد یک طراحی با کیفیت و پایدار برای توده های مردم براساس کارایی، ارگونومی و زیبایی یا هنر را بر عهده داشتند". جنسن می گوید که رویکرد باوهاوس براساس یک جنبش فلسفی و طراحی گسترده تر، یعنی حرکت به جلو بود . این نتایج شامل طراحی هدفمند معماری، مبلمان و اشیا داخلی و همچنین تایپوگرافی، هنر و گرافیک بود.

مدرسه باهاوس از زمان تأسیس اش در سال 1919 تا سال 1925 در وایمار مستقر بود و در آن زمان به دسائو نقل مکان کرد. آنها در آنجا، محوطه‌ای را ایجاد کردند که اکنون نمادی از طراحی مدرن و یک مکان حفاظت‌شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است.

در سال 1932 این مدرسه به برلین نقل مکان کرد، اما چند ماه بعد، در سال 1933، تحت فشار دولت نازی تعطیل شد. بسیاری از دانش آموزان و مربیان این مدرسه از جمله معمار لودویگ میس ون در روه (مدیر نهایی مدرسه قبل از بسته شدن آن)، طراح مارسل بروئر، بنیانگذار مدرسه باهاوس، گروپیوس، و هنرمندان جوزف و آنی آلبرز، کشور را ترک کردند و رویکرد باهاوس را در سراسر جهان پراکنده کردند. ایالات متحده آمریکا مقصد محبوبی بود و به خانه بسیاری از نمادهای سبک باهاوس تبدیل شد، کرل خاطرنشان می کند که بسیاری از این چهره ها مربی دانشکده های طراحی و معماری ایالات متحده شدند. حتی لازلو موهولی-ناگی مدرسهباهاوس جدید را در شیکاگو تأسیس کرد که امروزه به عنوان مؤسسه طراحی در مؤسسه فناوری ایلینوی شناخته می شود.

در این محیط های جدید، سبک باهاوس تکامل یافت. کرل می‌گوید: «سبک‌های معماری مدرن و بین‌المللی اواسط قرن، نوادگان مستقیم جنبش باهاوس هستند.» در این میان به ویژه سبک معماری بین المللی برجسته بود. به گفته جنسن، «اصول معماری همچنان با *جنبش ورک بوندو سبک باهاوس سازگار بودند، اما در تعریف سست‌تر بودند تا فرم ها و اشکال غیرخطی بیشتری را شامل شوند.»

(*جنبش ورک‌بوند: این جنبش به عنصر مهمی در توسعه معماری و طراحی صنعتی مدرن؛ به ویژه بعداً در ایجاد مکتب طراحی باهاوس تبدیل شد. هدف اولیه آن ایجاد مشارکت میان تولیدکنندگان محصول با متخصصان طراحی برای بهبود رقابت پذیری شرکت‌های آلمانی در بازارهای جهانی بود.)

خانه ادیت فارنسورث در ایالات متحده و خانه رز سیدلر در استرالیا نمونه هایی از تکامل سبک باهاوس در سازه های مسکونی هستند. حتی معماری بروتالیستی که در پایان جنگ جهانی دوم ظهور کرد، می‌تواند تاریخ خود را به سبک باهاوس که دوران معماری مدرن را تثبیت می‌کرد، بازگرداند.

خانه باهاوس کاندینسکی/کله در آلمان
خانه باهاوس کاندینسکی/کله در آلمان. عکس از آنتون رولان لاوب سایت GETTY IMAGES

عناصر طراحی سبک باهاوس

باهاوس دارای زیبایی شناسی است که برای بسیاری قابل تشخیص است: ظاهری مینیمالیستی با ساختارهای مستطیلی. به گفته کرل، فقدان تزیینات هم پاسخی به ساختمان‌های پر زرق و برق تاریخی بود که پیش از سبک باهاوس رایج بودند، و هم پاسخی به توسعه جنبش‌های هنری آوانگاردی که در اوایل دهه 1900 رخ می‌دادند برای مثالجنبش هنری *د استیل)

(*د استیل : دِ استِیْل که با نام نئوپلاستیسیسم یا نوشکل‌آفرینی هم شناخته می‌شود، یک جنبش هنری بود که توسط هنرمندان هلندی در سال ۱۹۱۷ شکل گرفت و تا سال ۱۹۳۱ ادامه داشت. دِ استیل همچنین نام مجله‌ای است که توسط نقاش و منتقد هلندی، تئو وان دوسبرگ منتشر می‌شد.)

کرل می گوید که در این سبک فلز، بتن و شیشه، جایگزین چوب و سنگ به عنوان مصالح ساختمانی شدند. این مواد را می توان با هزینه کمتری تولید و مونتاژ کرد که باعث می شود برای ساخت سریع مناسب تر باشند. کرل خاطرنشان می‌کند که این مصالح همچنین به طراحان اجازه می دهد تا در مورد سطوح سنتی تجدید نظر کنند، که منجر به طرح های غیرمعمول قبلی مانند سقف های مسطح و دیواره ای خارجی شیشه ای می شود.

پنجره ها، یا به طور خاص، نور طبیعی، یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این سبک است. به گفته جنسن، گروپیوس که از طرفداران طراحی غیرفعال بود، در مدرسه باهاوس، از پنجره‌های وسیعی برای نورپردازی فضاهای کارگاه‌ها و یک ردیف پنجره برای روشنایی راهروها استفاده کرد. او حتی سیستم هایی را برای راه اندازی پنجره های بالایی طراحی کرد تا به گردش هوا کمک کند.

جنسن با برجسته کردن *صندلیواسیلی طراحی شده توسط  مارسل بروئر و *صندلی بارسلونا طراحی شده توسطمیس فان در روهه می‌گوید: «البته، شما نمی‌توانید از فضای داخلی باهاوسبدون ذکر برخی از شگفت‌انگیزترین صندلی‌هایی که هنوز در حال تولید هستند، یاد کنید. به گفته جنسن، صندلی‌های مینیمالیستی و مدرن نه تنها با استفاده از تکنیک‌های صنعتی جدید برای ایجاد فرم‌های مدرن، فن‌آوری را با طراحی ادغام کردند، بلکه فولاد را نیز به عنوان یک پوشش داخلی معرفی کردند.

(*صندلی واسیلی: طراحی شده در سال 1925 به احترام هنرمند مشهور هنر انتزاعی، واسیلی کاندیسکی، نام گذاری شده است، که این صندلی از اولین آثار موفق مارسل بروئر محسوب می شود. امروز این معمار بیشتر به واسطه صندلی هایش شناخته شده است تا طراحی معماری. در حال حاضر برند Kardiel این صندلی را مجددا با چرم مشکی باز تولید کرده است.)

(*صندلی بارسلونا: این صندلیتوسط لودویگ میس فان در روهه، معمار معروف و لیلی رایش معمار آلمانی طراحی شده است. این صندلی در اصل برای غرفه آلمان برای اکسپوی سال ۱۹۲۹ که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شد طراحی گردید.)

پالت های رنگی خنثی به همراه تکه هایی از رنگ اصلی یکی دیگر از نشانه های سبک باهاوس است. کرل با اشاره به اینکه این رنگ‌های اصلی اغلب برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند، می‌گوید: «استفاده هدفمند از رنگ‌های اصلی، شکل یا عملکرد ساختمان را برجسته می‌کند. از رنگ می توان برای تعریف درها یا نشان دادن اینکه در کدام قسمت از ساختمان هستید استفاده کرد. راهروهای باوهاوس میسترهاوس ، مانند خانه فاینیگر، یک نمونه است. جنسن می افزاید: "شما همیشه این موضوع را در طول روز جاری می بینید، مثل زمانی که پارکینگ دارای کدهای رنگی است تا به شما کمک کند طبقه خود را به خاطر بسپارید."

مانند ویژگی استفاده عملی از رنگ، که در بالا ذکر شد، طراحی کاربردی نیز مشخصه سبک باهاوس است. جنسن می گوید: «اصل راهنمای اساسی سبک باهاوس، عقل سلیم است. صنعتگران و صنعتکاران در کنار تولیدکنندگان با ساختارشکنی علمی کار کردند تا رابطه بین ارگونومی و عملکرد را مطالعه کنند.» جنسن به عنوان نمونه آشپزخانه فرانکفورت اثر مارگارت شوت لیهوتزکی را نام می برد و خاطرنشان می‌کند که کابینت‌های آشپزخانه فعلی هنوز بر اساس طرح‌های شوت لیهوتزکی هستند که عملکردها را برای چیدمان کارآمد و سهولت در استفاده تقسیم‌بندی می‌کرد.

اما این فقط عملکرد یک چیدمان نبود که باهاوس در نظر می گرفت. کرل با اشاره به فهرست بلندبالایی از اقلام روزمره که همراه با ساختمان طراحی شده اند، می گوید: « هر شی ای از نو تجسم شد. از کارد و چنگال، ابزار، وسایل و ظروف نظافتی گرفته تا کنترل های روشنایی، دریچه ها، درها و وسایل روشنایی، همه اجزای یک ساختمان به طور هدفمند طراحی شده اند."

صندلی واسیلی و طراح آن مارسل بروئر
صندلی واسیلی و طراح آن مارسل بروئر. عکس از سایت GETTY IMAGES

باهاوس امروزی

هیمن می گوید: «سبک باهاوس در دهه 1930 تعطیل شد، نه به این دلیل که دیگر کارآمد یا محبوب نبود، بلکه به دلیل سیاست. ولی خوشبختانه برای ما، مفاهیم، شیوه ها و سبک های طراحی هنوز به همان اندازه جالب و فعال هستند. وقتی می خواهیم فضاهایی ساده و تمیز اما کمی سرگرم کننده و با هویت داشته باشیم ، به دنبال فضاهایی بر اساس مفاهیم باهاوس هستیم ، حتی اگر خودمان متوجه این امر نباشیم.»

گاهی اوقات سبک باهاوس از زیبایی شناختی الهام می گیرد. هیمن می گوید: «استفاده از شیشه روی راه پله برای باز نگه داشتن فضا و هوا، استفاده از بتن رنگی روی پیشخوان برای ایجاد دوام و زیبایی، نمونه هایی از کاربرد مفاهیم باهاوس است.»

امروزه فضای داخلی الهام گرفته شده از باهاوس اغلب از رنگ های اصلی در مبلمان اصلی، وسایل، دکورهای شاخص یا هنر گرافیک استفاده می کند. هیمن می‌گوید: « فکر می کنم خیلی جالب است که به فروشگاه محلی بروید و قفسه هایی پر از حوله، قالیچه، روبالشی با طرح هایی ببینید که مطمئنا باوهاوس را به عنوان منشا الهام خود نشان می دهند .»

هیمن همچنین ریشه های سبک باهاوس را در سبک های تزئینی معاصر می بیند. او با استفاده از  خانه های روستایی مدرن و ژاپنی به عنوان دو نمونه رایج می گوید: «من فکر می کنم پیشرفت طبیعی جنبش باهاوس، در پذیرش «مدرن» و «مینیمالیسم» در تمام سبک های طراحی داخلی است.» هیمن می‌گوید: «دیدن سبک‌های قدیمی‌تر و کلاسیک‌تر یا سنتی‌تر طراحی داخلی که از زاویه دید سبک باهاوس دوباره ابداع شده‌اند و تزئینات آن‌ها از بین رفته‌اند، جالب است. » چیزی شبیه *روکوکوی مدرن؟ مطمئناً، چرا که نه؟ ماکسیمالیسم حداقلی؟ بیایید آن را امتحان کنیم! آن پالت رنگی پراز رنگ را در نظر بگیرید و آن را با مقداری رنگ خاکستری ملایم کنید یا با کمی رنگ سیاه آن را تیره کنید تا حس قرن بیست و یکمی داشته باشید."

(*روکوکو  : اصطلاحی است در تاریخ هنر برای توصیف هنر تزئینی در زمینه‌های مختلف معماری، بنا آرایی، نقاشی، پیکرسازی، طراحی اثاثیه و اشیاء زینتی.)

هیمن می گوید: « گاهی اوقات، تأثیر سبک باهاوس در ذهنیت تزیینی دیده می شود . خلاقیت، حل مساله و سازگاری که ما برای ساختن فضاها به کار می بریم . توسعه ایده ها و نوآوری از ویژگی های مکتب باهاوس است. روش"کنده کاری کردن" یک قطعه از اثاثیه منزل را در نظر بگیرید تا مانند چیز دیگری عمل کند یا به گونه ای عمل کند که در ابتدا طراحی نشده است. جالب است بدانید که لوله فلزی صنعتی به یک میله پرده فرانسوی تبدیل شده یا اینکه یک میله حوله ای ۲۴ اینچی به یک دستگیره در تبدیل شده است. فکر می کنم سبک باهاوس موافق اتفاقات این چنینی باشد! "

لینک منبع اصلی

بازگشت به صفحه اصلی
گالری تصاویر

مطالب مرتبط

طراحی میادین ورزشی مدرس ابتدایی ماریجا لیناSports Field of Elementary School Marija i Lina
جُرم‌شناسی در معماری  چیست؟What is Architectural Forensics
معماری غنی با شیشه ای رنگیEnriching Architecture Stained Glass
10 نکته مفید برای طراحی خانه های دوستدار محیط زیست با الهام از طبیعت Architect Shares 10 Useful Tips to Design Eco Friendly Homes Inspired by Nature
استفاده از آجر سفید با زوایای منحنی که توسط Zakaa طراحی شده است .Flowing brick facade creates shaded alcoves for home in Iraqi Kurdistan by Zakaa
8 روش نورپردازی که در سال ۲۰۲۲ همه جا مورد استفاده قرار خواهدگرفت.8 Lighting Trends That Will Be Everywhere in 2022
10 طراح بزرگ متدهای روز طراحی داخلی سال 2022 را به اشتراک می گذارند.10 Designers Share the Biggest Interiors Trends of 2022
حداکثر انعطاف پذیری:ویژگی تاشوندگی عمودی دیوارهای قابل حرکتMaximum Flexibility The Possibilities of Vertically Folding Operable Walls
برندگان جوایز بین المللی معماری 2022 معرفی شدند.2022 International Architecture Awards Winners Announced
مثلث : قوی ترین شکل هندسیTriangles The Strongest Shape
15 خانه خیره کننده که در طبیعت ساخته شده است .15 Stunning Homes Built Into Nature
زندگی در فضای باز: باغچه را به فضای نشیمن جدیدی برای خود تبدیل کنید.Make The Garden Your New Living Space
فضاسازی شهری از طریق ایجاد زمین های  بازی: طراحی برای لذت بردن از شهرPlacemaking through Play Designing for Urban Enjoyment
تاب آوری شهری چیست؟What is Urban Resiliency
10  متد برتر دکوراسیون در سال 2023Top 10 Décor Trends for 2023
 8 دیدگاه در مورد معماری سال 20228 Opinions on the Architecture of 2022
چگونه میتوان یک حومه شهری کارآمدتر ساخت ؟What Makes a Good Suburb
پلکان های مارپیچی شکل در معماری معاصر مکزیکHelical Stairways in Contemporary Mexican Architecture
بررسی 10 سبک معماری مسکونی محبوب آمریکا Explore 10 of America’s Favorite Residential Architectural Styles Today
نورگیرهای مدور در خانه ها و بناهای عمومیFunctional And Symbolic Circular Skylights in Homes and Public Buildings
معماری برای افراد مبتلا به کم شنوایی: 6 نکته در طراحیArchitecture for People with Hearing Loss6 Design Tips
تاثیر نور روز بر پروژه نوسازی یک مدرسه در کپنهاگThe Impact of Daylight on a School Renovation Project in Copenhagen
شناورهای بادی فانتزی ساخته شده با استفاده از میدجورنی  برای مکان عمومی در وسط رودخانه سن floating fantasies inflates bustling social spaces amid the river seine using midjourney
چگونه طراحی بیوفیلیک را در معماری معاصر اعمال کنیم؟ ( مجموعه ای از این سبک طراحی ها در فیلیپین)How To Apply Biophilic Design In Contemporary Architecture
خم کردن، پیچاندن، تابیدن و تراش دادن :  7 سازه فولادی که روش های تازه ای را برای نمای ساختمان محقق کردندBend Curl Twist and Turn  7 Steel Structures Establishing New Frontiers for Building Envelopes
مساجد از گذشته تا به امروز و کاربرد آنها فراتر از یک محیط مذهبیThe Mosque Between the Past, Present, and its Function Beyond a Religious Space
اولین ساختمان شرکت طراحی و  معماری MAD در آمریکای جنوبی شبیه "تاکستانی تاب خورده" خواهد بود.MADs first South American building will resemble twisting vines
معماری کیچ چیست؟What Is Kitsch Architecture
شرکت معماری وینسنت کالبو ، شهر نیویورک را توسط دهکده های عمودی سازگار با آب و هوا ،  شاداب و سرزنده می کند.vincent callebaut sobers up new york city with climate responsive vertical villages
اقتصاد دایره ای: استراتژی های طراحی برای یک بازه زمانی بزرگترCircular Economy Design Strategies in a Larger Time Dimension
شهر خدمات بهداشت و درمان دبی: یک منطقه شناورِ جدیدDUBAI HEALTHCARE CITY A NEW FLOATING LANDMARK
استودیو معماریOPEN  برنده مسابقه طراحی سالن تئاتر بزرگ Yichang در چین شدOPEN Architecture Wins Competition to Design the Yichang Grand Theatre in China
از رندر تا واقعیت: چگونه معماران شرکت زُها حدید رویاهای آینده نگرانه را تحقق می بخشندRender to Reality How Zaha Hadid Architects Bring Futuristic Visions to Life
سطح طراحی خود را ارتقا دهید: 5 درس برای معماران از معماری بازی های ویدیوییLevel Up Your Design  5 Lessons for Architects from Video Game Architecture
پنج دلیل برای اینکه معماران نباید از طراحی های دستی و مدل های فیزیکی دست بکشند5 Reasons Why Architects Must Not Give Up On Hand Drawings and Physical Models
انتشار نشریه بهترین های معماری جهان همراه با اعلام برندگان جوایز یازدهمین دوره مسابقه سالانه (A+ (architizer awardsThe World’s Best Architecture Announcing the Winners of the 11th Annual A Awards
پارادوکس معماری پایدار: دوام و گذرا بودنThe Paradox of Sustainable Architecture Durability and Transience
غرفه اسپانیایی در نمایشگاه دوسالانه صنایع غذایی ونیز 2023 بر معماری تولید، توزیع و مصرف غذا تمرکز دارد.Foodscapes the Spanish Pavilion at the 2023 Venice Biennale Focuses on the Architecture of Food Production Distribution and Consumption
معرفی 5 ساختمان که در آنها زندگی شهری و زندگی در طبیعت ترکیب شده اند .Green living and city living meet in these 5 buildings
غرفه عربستان در رویداد دوسالانه معماری ونیز، مملو از مجسمه های دیدنی چوبی و سفالی است.dramatic wood and clay sculptures engulf the saudi pavilion at venice architecture biennale
چگونه معماری جنبشی می تواند فضاهای عمومی را بهبود ببخشد؟How Can Kinetic Architecture Enhance Public Space
متراکم سازی و حساسیت آن : چگونه معماران می توانند به شکل گیری شهرهای پایدارتر کمک کنند؟Dense and Sensibility How Architects Can Help Shape More Sustainable Cities
مسکن با کاربری چندگانه: ابزاری برای پویایی شهریMixed Use Housing A Tool for Urban Activation
اثر رمپ عابرپیاده : چرا دسترسی پذیری معماری برای همه مفید است؟The Curb Cut Effect How Accessible Architecture is Benefiting Everybody
چگونه ساختمان ها می توانند برای استفادۀ همه افراد مناسب باشند؟ How Can Buildings Work for Everyone The Future of Inclusivity and Accessibility in Architecture
وابی –سابی :  چرا معماران باید هنرِ نقص را درک کنند؟Wabi Sabi Why Architects Should Embrace the Art of Imperfection
مکان‌های مشارکت اجتماعی در آفریقا : فضاهای عمومی جایی برای مشارکت مردمی و تقویت دموکراسیPlaces of Protest in Africa Public Spaces for Engaging and Fostering Democracy
ماکسیمالیسم چیست و چرا باید آن را بشناسیدMaximalism What It Is and Why You Need to Know It
معماری و اقتصاد: درون شهرهای ارواح چین چه می گذرد ؟Architecture and the Economy Inside Chinas Ghost Cities
طراحی بیوفیلیک و دلایل استفاده از آن چیست ؟Making the Economic Case for Biophilic Design
استفاده از لابی ساختمان های اداری به عنوان اتاق های نشیمن شهری با کاربری منعطف : چرا معماران در حال تغییر شرایط لابی دفاتر کار هستند؟A Flexible Urban Living Room Why Architects Are Repositioning the Office Lobby
چرا شهرها باید از کوچکتر شدن استقبال کنند؟Why Cities Must Embrace Getting Smaller
بررسی سبک معماری بروتالیسم ایتالیا در میان اشکال هندسی و مواد خامBetween Geometric Shapes and Raw Materials The Case of Brutalism in Italy
آوردن محیط بیرونی به فضای داخلی : تراریوم هایی با اندازه واقعی و روش هایی دیگر برای نمایش طبیعت در ساختمان های آپارتمانی اروپاییBringing the Outside In Life Size Terrariums and Other Ways to Exhibit Nature in European Apartment Buildings
چگونه میراث نوآوری و پایداری، افق منحصر به فردی برای امارات متحده عربی ایجاد کرده است؟how heritage innovation and sustainability have created the UAEs unique skyline
مهمترین خبر این هفته :  لسلی لوکو مدال طلای 2024 موسسه سلطنتی معماران بریتانیا را به دست آوردthis week lesley lokko won the 2024 RIBA royal gold medal
۷ جزیره مصنوعی باورنکردنی که مهر تاییدی بر مهندسی مدرن هستند7 incredible artificial islands that are testament to modern engineering
بازگشت سبک معماری نمایشیspectacle architecture is back
طراحی آینده نگرانه برای یک شهر شناور در چین با خیابان های زیر آبInside futuristic design for floating city in China with underwater streets
معماری باهاوس چیست؟ تاریخچه و میراث سبک مدرنwhat is bauhaus architecture history and legacy of the modern style

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

ابتدا وارد شوید

ابتدا وارد شوید

و یا ثبت نام نمایید.

وارد شوید

نظر دهيد

نظر شما با موفقیت ثبت شد و پس از تائید منتشر میشود .