Unreal Engine و نقش آن در تصویرسازی معماری
شرکت سازنده بازی های ویدیوییِ اپیک گیمز ، نه تنها به خاطر بازی هایی که تولید می کند، بلکه با توسعه یکی از محبوب ترین موتورهای بازی تا به امروز یعنی Unreal Engine ، به شهرت جهانی رسیده است. در واقع، هنگام توسعه Unreal، یکی از حماسی ترین بازی های ویدئویی تیراندازی اول شخص، تیم پشت آن حتی نمی توانست تصور کنند که این موتورِ بازی اینقدر محبوب می شود.
Unreal Engine از دنیای بازی خارج شد و به دست بسیاری از متخصصان ، از جمله هنرمندانِ طراحی سه بعدی، معماران و طراحان رسید. شرکت اپیک گیمز به سرعت متوجه این فرصت شد و به کار بر روی آن و تکامل بخش های اصلی بازی محبوب خود ادامه داد. این شرکت در حال حاضر روی نسل پنجم Unreal Engine است.
The Unreal Engine
قبل از اینکه بخواهیم در مورد نقش Unreal Engine در تصویرسازی معماری توضیح دهیم، باید یک یا دو موضوع را در مورد آن یادآور شویم. در طول سالها، اپیک گیمز، Unreal Engine را به بستری آسان برای استفاده تبدیل کرده است. این یکی از آن مجموعه هایی است که با تعدادی ابزار ایجادکننده ، ارائه می شود. سهولت استفاده و انعطافپذیری Unreal Engine چیزی است که آن را محبوب و قابل استفاده برای تیمها در هر اندازهای کرده است.
Unreal Engine که بر اساس 20 سال تجربه ساخته شده است، چیزی منحصر به فرد یعنی عملکرد بالا، قابلیت اطمینان و قدرت را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. در واقع، اپیک گیمز بازی خود را ارتقاء داده و موتور آن را بهبود بخشیده است تا حتی بالاترین نیازها را برآورده کند.
به همین دلیل می توانید ببینید که Unreal Engine در تصویرسازی واقعی، فیلم سازی و بازی های بزرگ و خوش ساخت استفاده می شود. اخیراً این شرکت موتور خود را به گونه ای تنظیم کرده که طیف وسیعی از پلتفرم های واقعیت مجازی از جمله رایانه شخصی، موبایل و کنسول بازی را پشتیبانی کند.
Unreal Engine به لطف جامعه وسیع خود، به انتخاب اول بسیاری از استودیوهای معماری تبدیل شد که پیش از این تجربه استفاده از این نوع نرم افزارها را نداشتند. آموزش ها و ویدیوهای رایگان زیادی وجود دارند که میتواند به هر کسی در شروع و اتمام پروژهها، بدون در نظر گرفتن دامنه و پیچیدگی آنها کمک کنند. حتی اپیک گیمز میخواهد به معماران کمک کند تا از موتور خودشان استفاده کنند.
ویژگی های Unreal Engine از تصویرسازی معماری پشتیبانی می کنند
Unreal Engine ویژگی های بسیار مناسبی دارد. این ویژگی ها به منظور توانمند ساختن معماران و طراحان برای طراحی و ساخت محیط های همه جانبه از هان ابتدا ، توسعه یافته اند. موارد زیر Unreal Engine را قادر ساخت تا نقشی حیاتی در تجسم معماری ایفا کند.
رندرینگِ با کیفیتِ بلادرنگ. Unreal Engine از رندرینگ فیزیکی استفاده می کند. از آنجا که دارای گزینههای پیشرفته، از جمله سایه پویا، کانالهای نورپردازی، و بازتابهای فضای صفحه است، طراحان میتوانند تصاویر با کیفیت بالایی را در آن ایجاد کنند. زمانی که یک پروژه به کیفیت تجسم و توانایی غرق کردن بینندگان در طرح (ذینفعان، مشتریان و غیره) بستگی دارد، این ویژگی بسیار مهم است.
جلوه های با کیفیتِ *پس پردازش فیلم. هر صحنه ای که در Unreal Engine ایجاد می شود را می توان پس پردازش کرد. معماران می توانند حس و ظاهر هر صحنه را تنظیم کنند تا پیام مورد نظر را به بینندگان منتقل کنند. Unreal Engine فارغ از نیازمندی های پیچیدۀ هر پروژه ، به ویژه از نظر تقویت کننده های بصری ، ابزاری دارد که معماران را قادر می سازد تا کارشان را انجام دهند. برخی از این ابزارها عبارتند از : tone mapping ،ambient cubemaps، lens flares، light shafts، ambient occlusion ، color grading ، advanced blood ،, depth of field temporal anti-aliasing، eye adaptation و غیره.
(*پس پردازش ویدیو: فرایند تغییر کیفیت تصاویر ویدیویی در هنگام پخش (playback) میباشد، که پس از مرحله Decoding انجام میشود. باید توجه شود که همیشه باید در فرایند پس پردازش مصالحه ای بین سرعت، صافی و روانی و میزان وضوح تصاویر انجام گردد.)
ویرایشگر انعطاف پذیراجسام . Unreal Engine به معماران قدرت می دهد تا اشیاء را به خوبی طراحی کنند. سطح اجسام با کیفیت بالایی رندر می شود. این امر معماران را قادر میسازد تا نمایی خیره کننده از مصالحی که قصد دارند در ساخت و ساز را استفاده کنند، ارائه دهند. این به نفع معمارانی است که باید طراحی خود را با نیازهای مشتری تطبیق دهند. سایه زنی فیزیکی به نمایش بهتر لایه های جسم کمک می کند، گویی که جسم واقعی است.
سیستم منظره. ایجاد محیط های باز در این نوع ابزارها سخت است. این سختی در مورد Unreal Engine صدق نمی کند. سیستم منظره، معماران را قادر می سازد تا به سرعت هر نوع زمینی را که میخواهند، بنا کنند و طراحی خود را بر روی آن شروع کنند. طراحی های پیچیده، مانند محله یا مجتمع های ساختمانی، به لطف استفاده از حافظه کارآمد این موتور، به راحتی به دست می آیند. ویژگیهای چمنِ منظره (Landscape Grass) و شاخ و برگ درختان (Foliage) برای کمک به معمار در اضافه کردن چمن، گل، درخت، بوته و سنگ با چند کلیک ساده ماوس وجود دارد.
بازار اکوسیستم. Unreal Engine بازاری منحصر به فرد دارد. معماران به راحتی میتوانند بافتها، افزونهها، پلاگینها و سایر داراییهای با کیفیت بالا را پیدا کنند تا جریان کار خود را سادهتر کرده و طرحهایی نفسگیر ارائه دهند.
نقش Unreal Engine در تصویرسازی معماری
نوآوری های فناوری ، همیشه توسط صنعتِ تصویرسازی معماری مورد استفاده قرار گرفته اند. در گذشته، معماران مجبور بودند منابع مالی هنگفتی را برای استخدام کارشناسانی که در استفاده از ابزارهای تجسم تخصص دارند کنار بگذارند. البته نباید از سخت افزار و زیرساخت های مورد نیاز این نرم افزار در گذشته غافل شد.
Unreal Engine همه اینها را از معادله حذف می کند. این یک ابزار آسان با نیازهای سخت افزاری متوسط است. در عین حال، همه چیزهایی که یک معمار ممکن است به آن نیاز داشته باشد،همچون رندر بلادرنگ و تصویرسازی تجربی را در بر می گیرد. به گفته شرکت CGAarchitect، Unreal Engine چهارمین موتور رندر پرکاربرد برای تجسم معماری شده است.
Unreal Engine به لطف جعبه ابزاری که به همراه دارد، توجه طراحان را به خود جلب کرده است. طراحان اکنون می توانند از آن نه تنها برای ایجاد صحنه های ساده بلکه برای ایجاد تعامل پذیری نیز به همان خوبی استفاده کنند.
Unreal Engine با جلوه های نورپردازی و ویرایشگر متریال به طراحان کمک می کند تا یکپارچگی سازه و طراحی معماری را برجسته کنند. با پشتیبانی واقعیت مجازی ، معماران دیگر نیازی به تسلط بر آنچه ارائه می دهند، ندارند. در عوض، آنها میتوانند به سادگی یک هدست واقعیت مجازی روی سر مشتریان خود بگذارند و بنشینند و استراحت کنند.
همچنین لازم به ذکر است که Unreal Engine یک فناوری گران قیمت نیست. این امر استودیوهای طراحی کوچک را به این صنعت بازمی گرداند، زیرا اکنون می توانند تجربیات تجسمی پیشرفته را ارائه دهند و رقابتی تر شوند.
به لطف تور مجازی و اطلاعات فن آوری ساختمان تعبیه شده درآن ، معماران دیگر نیازی به ساعت ها گفتگو با شرکت های ساختمانی ندارند. هر پیمانکاری می تواند به سادگی یک هدست واقعیت مجازی قرار دهد و طراحی و مشخصات را به تنهایی بررسی کند.
با پیشرفت صنعت طراحی ساختمان ،Unreal Engineهرچند به آرامی اما مطمئناً راه خود را در آن پیدا می کند. در واقع، شرکت های بزرگ سال هاست که از آن استفاده می کنند. با کمتر شدن تقاضا و استفاده آسان تر، Unreal Engine قطعا به ابزاری مناسب برای طراحانی تبدیل خواهد شد که می خواهند از قدرت تصویرسازی های فراگیر استفاده کنند.
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .