شرکت اپیک گیمز از نرم افزارUnreal Studio رونمایی کرد و پشتیبانی های SketchUp را افزایش داد
ادای دین به طراحی به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر Unreal Engine یعنی در دسترس قرار دادن این نرم افزار برای معماران و طراحان :
شرکت اپیک گیمز با راهاندازی نسخه بتای Unreal Studio برای نرم افزار Unreal Engine، ادای دین بزرگی به بخش طراحی کرده است. پیشنهاد عضویت جدید در این برنامه که تا 1 نوامبر 2018 رایگان است، به گونه ای طراحی شده است که کاربران در صنایع معماری، طراحی و تولید بتوانند با استفاده از این *موتور بازی محبوب، تجربه های بصری باکیفیت بالا، بی درنگ و کاملا فراگیرِ واقعیت مجازی ایجاد کنند.
(* موتور بازی : یک چارچوب نرمافزاری است که برای ساخت و توسعه و پردازش بازی های ویدئویی برای رایانههای خانگی، کنسولهای بازی و تلفن همراه و ... استفاده می شود)
مارک پتیت، مدیر کل پروژه هایUnreal در شرکت اپیک گیمز ، هم به مجله AEC گفته است که به لطف همکاری با شرکت Trimble (شرکت توسعه دهنده ابزارهای مدل سازی فشار / کشش مبتنی بر معماری)، قصد دارد پشتیبانی مستقیم از SketchUp را اضافه کند.
Unreal Studio
چهار جزء کلیدی برای Unreal Studio وجود دارد . ابزارهای یادگیری جدید، پشتیبانی حرفهای، داراییها (شامل الگوها و مواد) و جعبه ابزار گردش کار Datasmith، که برای ساده سازی انتقال دادههای CAD و 3ds Max به Unreal Engine طراحی شده است.
پتیت می گوید: «Datasmith آمدن Unreal Engine به مجموعه معماری و طراحی را با نقشه نور و ایجاد پرتو به صورت خودکار به همراه گردشهای کاری *اسکریپتشده برای سازماندهی، بهینهسازی و پالایش هندسی ساده میکند. بازخوردها بسیار زیاد بوده است و فقط در پنج ماه ، ما بیش از 14 هزار ثبت نام برای نسخه بتا داشتیم و نظرسنجی اخیر درباره بتا ، افزایش بهره وری Datasmith را 113 درصد گزارش کرده است. ما تمام کارهای "خسته کننده" را از این فرآیند حذف می کنیم و به کاربران زمان بیشتری برای خلاقیت می دهیم.»
(*اسکریپ شده : برنامه نویسی شده. اسکریپتها برنامههای کوچکی هستند که توسط آنها به راحتی میتوان برخی از وظایف تکراری و یا طولانی را به طور اتوماتیک انجام داد.)
نرم افزار Unreal Studio علاوه بر ویژگی Datasmith، مجموعه ای از آموزش ها، از جمله اصول کار با Unreal Engine و چندین مورد آموزشی متمرکز بر صنعت را ارائه می دهد.
یک مجموعه گسترده از داراییها، شامل 100 ماده از نرم افزار Allegorithmic برای مصالح معماری و طراحی رایج، و الگوهای کاملاً قابل سفارشیسازی ویژه صنعت ، برای کمک به کاربر برای تجربه ساخت سریع وجود خواهد داشت. مارک پتیت به مجله AEC گفته که نسخههای اولیه روی جابجایی و دستکاری تمرکز خواهند کرد، اما ویژگی های دیگری در آینده اضافه خواهد شد که بسیاری از آنها را میتوان از بازیهای *VOIP الهام گرفت و درک کرد.
(*VoIP : به خدمات تلفنی اطلاق میشود که در بستر اینترنت انجام می گیرد . بازی های voip به صورت آنلاین انجام می شوند)
پتیت افزود که ابزارهای همکاری با سایر شرکت ها نیز در راه است. او می گوید: «بسیاری از مردم متوجه نیستند که چندین کاربر در برنامه هستند. وقتی ما می توانیم 3.4 میلیون کاربر همزمان [در بازی ها] را مدیریت کنیم، پس ما باید بتوانیم یک تیم طراحی را مدیریت کنیم!»
Unreal Studio همچنین تمرکز زیادی روی پشتیبانی خواهد داشت. این نسخه بتا، هم دارای یک صفحۀ گفتگوی نظارت شده است و هم دارای صفحه چت پشتیبانی آنلاین امی باشد.
این پشتیبانی متمرکز تا 1 نوامبر 2018 در نسخه باز بتا به صورت رایگان در دسترس خواهد بود. پس از این تاریخ، 49 دلار هزینه خرید هر دسترسی در ماه خواهد بود.
Unreal و SketchUp
مجله AEC از همکاری بین شرکت های Trimble و اپیک گیمز خبر داده است که به این معنی خواهد بود که Unreal Engine به زودی ارتباط بسیار قوی تری با ابزار محبوب مدل سازی SketchUp خواهد داشت.
مارک پتیت جزئیات زیادی ارائه نکرده است، اما به نظر میرسد قابلیت ساده همکاری با SketchUp برای جهت دهی به معماران در واقعیت مجازی در مراحل اولیه طراحی است ، برای مثال، پشتیبانی از فعالیت های تکراری دستیابی از طریق طراحی مفهومی یا مدلهای انبوه سازی.
از آنجایی که فرآیند طراحی مفهومی بسیار روان است، مجله AEC به این فکر میکند که آیا شرکت اپیک گیمز ممکن است مشابه کاری که با مایا (Maya) انجام داده است ،یک رویکرد «ارتباط زنده» را با SketchUp داشته باشد؟ در تئوری، این موضوع میتواند به این معنی باشد که یک معمار میتواند ایدههای جدید را در SketchUp بررسی کند، سپس از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کند و فوراً مدل را در واقعیت مجازی تجسم کند. دقیقاً مانند جریان کاری که توسعهدهنده نرمافزار آلمانی Enscape در حال حاضر با پلاگین Revit خود ارائه میکند.
به نظر می رسد ادغام SketchUp بخشی از یک استراتژی گسترده تر توسط شرکت اپیک گیمز است تا Unreal Engine را برای معماران و مهندسان در دسترس تر کند و آن را فقط به طراحی هنرمندان محدود نکند. پتیت می گوید: " به وضوح اولین هدف ما در نسخه بتای رایگان، متخصصان هستند. آنها اکنون خواهان این برنامه می باشند، اما ما به همین اکتفا نمی کنیم. هدف ما تا ماه نوامبر، ساختن ابزاری است که برای همه کاربردی باشد.»
کاربران Revit و ArchiCAD می توانند از طریق Twinmotion 2018 به راحتی به Unreal Engine دسترسی داشته باشند.
Twinmotion 2018نرم افزاری با استفاده آسان است ، که توسط Unreal Engine از طریق *قرارداد OEM با ایپک گیمز پشتیبانی می شود و "همگام سازی با 1 کلیک" را با برنامه های ArchiCAD و Revit ارائه می دهد. این بدان معنی است که هر تغییری که در مدل سازی اطلاعات طرح ایجاد شود را می توان با یک کلیک در Twinmotion به روز کرد. ویژگی « همگام سازی با 1 کلیک » همچنین برای ورود به واقعیت مجازی، تجربه طراحیهایی با استفاده از هدست هایی مانند مدل HTC Vive، و همچنین افزودن مواد، پوشش گیاهی و افراد به صحنه کاربرد دارد.
(*قرارداد OEM : به معنی استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی با برند کمپانی دیگر میباشد.)
پیشرفت Unreal Engine
اخیراً یک بررسی مستقل بر روی رندرینگ بیش از 2000 متخصص تصویرسازی توسط سایت CGarchitect انجام شده که نشان می دهد 20٪ آنها اکنون از Unreal Engine 4 در رندرینگ استفاده می کنند که دو برابر آماری است که یک سال پیش از آن استفاده می کردند. پتیت مشتاق است به این نکته اشاره کند که این موضوع Unreal Engine را یه عنوان اولین راه حل بلادرنگ مورد استفاده در تصویرسازی معماری و چهارمین برنامه رندرینگ پرطرفدار در سراسر دنیا ، یعنی تنها پس از نرم افزارهای Corona، V-Ray و V-Ray RT که برای رندرها و انیمیشن های ایستا استفاده می شوند، تبدیل می کند .
پتیت می گوید: «دلیلی که طراحان میخواهند گرافیک رایانه ای را در زمان واقعی انجام دهند این است که سریع، کارآمد و ارزان است و هیچ *مزرعه رندرگیری ندارد . این ویژگی به این دلیل است که دارای تعامل است و ما می دانیم که تعامل یک تعهد است و افزون بر آن شما در طرح غوطه ور می شوید و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همه این چیزها را به دست می آورید.
(* مزرعه رندرگیری به شبکهای از کامپیوترها گفته میشود که برای رندر کردن «تصاویر خلق شده به وسیله کامپیوترطراحی شدهاست.)
پتیت افزود که دیگر اولویت قراردادن وفاداری بصری چندان ارزشمند نیست. او می گوید: «ما به نوعی به آستانه باورپذیری رسیدهایم، جایی که شما با تعامل و همه جانبه بودن ارزش بسیار بیشتری کسب میکنید. شما تجربه شناختی بهتری به دست می آورید و با داشتن عملکرد و نرخ فریم و همه جانبه بودن و تعامل ،بهتر از داشتن یک شیشه بی نقص با بازتاب بی نقص ، مغز را فریب می دهید .
آستین رید، سرپرست تیم تصویرسازی سه بعدی شرکت HNTB، یکی از شرکت های AEC که در برنامه بتای *پلاگین Datasmith همکاری کرد، با این نظر موافق است. او می گوید: «پلاگین Datasmith به HNTB این توانایی را داده است که تغییرات طراحی را به سرعت تکرار کند و آنها را از هر زاویه در زمان واقعی با همان سطح کیفیتی که از رندرهای Vray سنتی ما انتظار میرود، تصویرسازی کند. این موضوع به ما امکان میدهد مطمئن شویم که میتوانیم دقیقاً همان چیزی را که مشتری تصور کرده است ارائه دهیم و روزها در زمان رندر صرفهجویی کنیم.»
(*پلاگینDatasmith : توانایی تبدیل فرمتهای مختلف صحنه ها با قابلیت شناسایی در نرم افزار Unreal Engine را فراهم می کند.)
دیگر شرکت های AEC که در برنامه بتای Datasmith همکاری کردند عبارتند از HOK، HKS، Agile Lens، Glimpse Group، Neoscape، Soluis، Theia Interactive، و mediaprojeckt GmbH.
همچنین، مقالات دیگر مجله آنلاین AEC را بخوانید تا بدانید چگونه پلاگین Datasmith برای نرم افزار Unreal Engine تصویرسازی معماری مبتنی بر *موتور بازی را در دسترس آسانتر استودیوی طراحی سه بعدی Line Creative مستقر در لندن قرار داده است.
(*پلاگین RailClone : یک پلاگین مدلسازی پارامتریک است )
(*پلاگینForestPack:یک پلاگین حرفه ای برای شبیه سازی اکوسیستم طبیعی است )
(* SketchUp: اسکچ آپ از نرمافزارهای بسیار ساده و کار آمد سه بعدیسازی به خصوص در حوزه معماری میباشد. این نرمافزار برای مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازیهای رایانهای کاربرد دارد )
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .