شرکت های ساختمانی در هر ثانیه حجم عظیمی از داده را تولید می کنند. این داده ها می تواند یک پیشنهاد ارائه شده ، یک مشکل گزارش شده یا یک دستور تغییر جدید تأیید شده باشد ، وقتی شما در یک شرکت ساختمانی هستید احتمالاً بر روی یک معدن باارزش از اطلاعاتی قرار دارید که می تواند برای بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و تصمیم گیری بهتر مورد استفاده قرار گیرد.
اما سوال اینجاست که آیا واقعاً از این حجم عظیم داده ها استفاده می کنید؟
تحقیقات جدید شرکت *Deloitte Access Economics در بازار که به سفارش شرکت Autodeskانجام شده است، نشان میدهد که بیش از 80 درصد از شرکتهای ساختمانی هنوز فضایی برای بهبود قابلیتهای استفاده از دادههای خود دارند. شرکتهای ساختمانی با استفاده ناکافی از پتانسیل دادههای خود، سود خود را به معنای واقعی کلمه از بین می برند.
(*Deloitte Access Economics : این شرکت مجموعه کاملی از خدمات مشاوره اقتصادی شامل مدل سازی اقتصادی، تحلیل و خدمات مشاوره ای را برای کمک به مشتریان خود در برنامه ریزی برای آینده، درک مفاهیم تصمیمات بزرگ، و هدایت پیچیدگی های سیاست اقتصادی ارائه می دهد.)
شرکتDeloitte در این تحقیق حدود 1275 پاسخ دهنده در 12 کشور را در مورد شیوه های کار با داده آنها مورد بررسی قرار داد. شرکتهایی که بهعنوان رهبران داده طبقهبندی میشوند، میتوانند انتظار افزایش 50 درصدی نرخ رشد سود متوسط سالانه را در مقایسه با افراد مبتدی داشته باشند. برای کسب و کاری با 25 میلیون دلار سود سالانه، این رقم می تواند معادل 700 هزار دلار افزایش سود باشد.
برای اینکه بیاموزید چگونه به یک رهبر داده های ساخت و ساز تبدیل شوید و نسخه رایگان این گزارش را برای خودتان داشته باشید، روی این لینک کلیک کنید .
به دنبال نکات مهم این گزارش هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چه چیزی یک رهبر داده را تعریف می کند و چگونه می توانید استراتژی داده ای خود را ارتقا دهید.
رهبر داده چیست؟
در این گزارش، شرکت Deloitte یک ارزیابی برای "قابلیت استفاده از داده" ایجاد کرد که بر مبنای آن مشاغل را در دستههای مبتدی، نوظهور و رهبر طبقهبندی کرد. عواملی که گروه رهبران را از شرکت های گروه مبتدی یا گروه نوظهور متمایز می کند عبارتند از:
توجه: این گزارش شامل جدولی تفصیلی است که دستههای مبتدی، نوظهور و رهبر را با هم مقایسه میکند، بنابراین میتوانید ببینید که روشهای دادههای شما در مقایسه با شرکتهای دیگر در چه وضعیتی قرار میگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر گزارش را از این لینک دانلود کنید.
خبر خوب برای شرکت های ساختمانی این است که رهبران داده متولد نمی شوند و از ابتدا در این جایگاه نبوده اند بلکه ساخته می شوند، رسیدن به این جایگاه ممکن است. هر شرکتی میتواند به یک رهبر دادههای ساختوساز تبدیل شود، و این گزارش حوزههای اولویتدار کلیدی در مورد نحوه انجام اینکار را پوشش میدهد.
در ادامه خلاصه ای از یافته های این مطالعه را بررسی خواهیم کرد.
یافته شماره 1 : صرف مدت زمان طولانی برای جستجوی داده ها ، برای شرکت ها هزینه مالی و زمانی ایجاد می کند.
متخصصان ساخت و ساز باید به جای جستجوی داده ها، زمان خود را صرف اقدام بر روی داده ها کنند.
با این حال، طبق یافته های این گزارش، مدیران اجرایی و مدیران ساخت و ساز به طور متوسط 11.5 ساعت در هفته را صرف تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها می کنند. و کسانی که در نقش های مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) و طراحی و ساخت مجازی و پیش ساخت(VDC) هستند، هر هفته زمان بیشتری را صرف جستجوی داده ها می کنند که این زمان به ترتیب، به طور میانگین 12.3 و 13.4 ساعت در هفته است.
تحقیقات Deloitte و Autodesk نشان میدهد که شرکتهای ساختمانی میتوانند با در دسترستر کردن و عملی کردن دادهها برای تیمها، در زمان و هزینه صرفهجویی کنند. اینکار می تواند شامل سرمایه گذاری در ابزارها و فناوری های تحلیلی باشد تا اطمینان حاصل شود که اعضای تیم می دانند کجا و چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
برخی از شرکت ها در ایجاد و توسعه داشبوردهای داده و گزارش های متناسب با نیازهای تیم های مختلف موفق شده اند. به این ترتیب، کارگران میتوانند زمان بیشتری را صرف استفاده از دادهها به جای جستجوی آنها کنند.
از نرم افزار DPR Construction استفاده کنید. همانطور که در گزارش Deloitte مشخص شده است، این شرکت اخیراً بخش "Project Noise" را که یک مخزن مرکزی برای داشبوردها و گزارشهای تایید شده است ، در این برنامه اجرایی کرده است. هدف این بخش کاهش گزارش دهی های غیر بحرانی و اعتماد به قابلیت اطمینان و دقت داده ها است.
راب آلتومار، رهبر تجزیه و تحلیل داده ها در شرکت DPR می گوید: «با رشد کسب و کار، نیاز به استفاده از داده ها به سرعت افزایش یافته است. ما باید مطمئن شویم که سرمایهگذاریهایمان در قابلیت ها مربوط به آنچه در حال حاضر انجام میدهیم نیست، بلکه با آنچه میخواهیم 5 یا 10 سال آینده انجام دهیم مطابقت داشته باشد.»
یافته شماره 2 : شرکت های ساختمانی فقط یک سوم از داده هایی را که جمع آوری می کنند تجزیه و تحلیل و اجرایی می کنند.
شرکتهای ساختمانی در جمعآوری دادهها ماهر هستند، اما در هنگام تجزیه و تحلیل و استفاده از همه این اطلاعات، فضا برای بهبود وجود دارد.
یافتههای این گزارش نشان میدهد که شرکتهای ساختمانی به طور متوسط هشت نوع از یازده نوع داده ارائه شده در نظرسنجی را جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکنند، اما تنها بر اساس سه نوع داده جمع بندی، تجزیه و تحلیل و تصمیمگیری میکنند.
به عنوان مثال، دادههای مالی متداولترین نوع دادۀ جمعآوریشده است، به طوری که 86 درصد از شرکتها گزارش دادهاند که این نوع داده را جمعآوری میکنند. با این حال، تنها 33 درصد از شرکتها گفتند که دادههای مالی را برای تصمیمگیری تجزیه و تحلیل کرده و از آنها استفاده میکنند.
جای تعجب نیست که شرکت ها تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های خود را چالش برانگیز می دانند. طبق گزارش شرکت *FMI، شرکت های ساختمانی روزانه حدود 2.5 کوانتیلیون بایت داده تولید می کنند. به این ترتیب، تجزیه و تحلیل و معنا بخشیدن به همه آن اطلاعات یک پیشرفت عظیم است.
(*FMI: یک شرکت مشاوره و سرمایه گذاری پیشرو است که به شرکت های فعال در زمینه ساخت و ساز مانند شرکت های مهندسی و ساخت وساز خدمات می دهد.)
خوشبختانه، تیم ها مجبور نیستند داده های خود را ردیف به ردیف یا فایل به فایل تجزیه و تحلیل کنند. فناوری های نوظهوری مانند هوش مصنوعی می توانند به سرعتِ ترابایت، داده های ساخت و ساز را تجزیه و تحلیل کنند، بنابراین اعضای پروژه به راحتی می توانند بینش های مورد نیاز خود را دریافت کنند.
برای مثال نرم افزارConstruction IQ را در نظر بگیرید که از هوش مصنوعی داخلی و ویژگیهای یادگیری ماشینی برای کمک به کاربران در پیشبینی، پیشگیری و مدیریت ریسکهای پروژه استفاده میکند. ابزارهای اطلاعاتی مانند Construction IQ به تیمها اجازه میدهد تا مسائل را اولویتبندی کنند، درخواست داده های پرریسک و حتی حوادث ایمنی را شناسایی کنند تا پروژهها به آرامی اجرا شوند.
یافته شماره 3: یافتن افراد با استعداد در زمینه کار با داده یک چالش است، اما ارتقاء مهارت کارکنان داخلی می تواند یک راه حل باشد.
اگر میخواهید در گروه رهبر دادهها باشید، احتمال زیادی وجود دارد که استعدادها و منابع مورد نیاز شما از قبل در شرکت شما وجود داشته باشد.
نتایج نظرسنجی Deloitte نشان میدهد که شرکتهایی که در مورد داده ها به همه اعضای تیم آموزش میدهند، در مقایسه با شرکتهایی که آموزشی ارائه نمیدهند، ۲.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که در گروه رهبر دادهها باشند. توانمندسازی تیمهای خود برای مهارت بیشتر در مدیریت دادهها نیز میتواند میزان اتلاف وقت برای جستجوی اطلاعات بیشتر را کاهش دهد. از این گذشته، زمانی که تیم ها بدانند چگونه به داده ها به طور موثرتری دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند، می توانند بفهمند که چگونه بینش های مورد نیاز خود را سریعتر کشف کنند.
فراتر از تقویت قابلیت های داده ای شما، ارائه آموزش های داخلی بهتر نیز می تواند فرصت های رشد را باز کند. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که چالشهای مرتبط با نیروی کار در پنج مانع اصلی رشد کسبوکار قرار دارند:
ارتقاء مهارت اعضای تیم فعلی شما، می تواند به شما در رسیدگی به این مسائل کمک کند و در عین حال شرکت شما را به سمت تبدیل شدن به یک رهبر داده سوق دهد.
یافته شماره 4: شرکت هایی که قابلیت های داده ای خود را بهبود می بخشند، درها را به روی فناوری های دیجیتال پیشرفته تر باز می کنند.
بر کسی پوشیده نیست که تحول دیجیتال یکی از کلیدهای موفقیت ساخت و ساز امروز و آینده است. وقتی تیم های کاری شما به فناوری های مناسب مجهز شوند، می توانند به طور موثر کار کنند و نتایج بهتری تولید کنند.
اما بیشتر ابزارهای دیجیتال برای عملکرد بهینه به داده ها و ورودی های دقیق نیاز دارند. به همین دلیل است که داده ها یک عنصر حیاتی در موفقیت ابتکارات فنی شما هستند.
تحقیقات Deloitte و Autodesk نشان می دهد که بهبود قابلیت های داده ای شما می تواند به پذیرش فناوری پیشرفته تر کمک کند.
Deloitte هنگام مقایسه گروه رهبران در قابلیت های مربوط به داده با کسانی که در گروه مبتدی هستند، دریافت که رهبران عبارتند از:
برای کسب اطلاعات بیشتر، گزارش اصلی را دانلود کنید.
همین الان گزارش کامل را از این لینک دانلود کنید .
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .